Adsense Skyscrapper

‘We’re sorry’ – Despite Group, Staff apologize to Anas over false claims

0

Despite Media Group, owners of Peace FM, Okay FM, with two of their employees with Okay FM, Kwame Nkrumah, popularly known as Kwame Nkrumah Tikesie and Kwame Amoh have pleaded to investigative journalist Anas Aremeyaw Anas to forgive them for their defamatory comments against him months ago.

The investigative journalist sued the two (Kwame Nkrumah and Kwame Amoh) for comment made on March 7, 2019, during the Ade Akye Abia morning show on Okay FM which tarnished his image.

The suit pointed out that “…the plaintiff claims against the defendants, jointly and severally, for damages for libel contained in the publication endorsed on the writ of summons by way of an attachment and particularized costs, including lawyer fees.”

But in their retraction and apology to Anas Aremeyaw Anas stated that: “The said allegations have been found to be false and same should not have been made on our FM station. In this regard, the comments relating to this incorrect statement is most regrettable.”

The media house also promised to moving forward, avoid publishing or reproducing any such allegations and comments as those made on March 7, 2019, on any of its platforms.

“The Management of Okay FM, Kwame Nkrumah alias Kwame Nkrumah Tikesie and Kwame Amoh do hereby apologise and unconditionally and unreservedly retract the allegations and comments made against Anas Aremeyaw Anas and his associates during the discussions on the Morning Show.

“Finally, OK FM undertakes not to further publish or reproduce the said allegations and comments made on 7 March 2019 on any of its platforms,” it added.

Read The Full Statement below: 

RETRACTION AND APOLOGY

As part of the agreement, the defendants obliged to publish in the Daily Graphic an unconditional and unreserved retraction and apology as captured below:

RETRACTION AND APOLOGY TO ANAS AREMEYAW ANAS BY THE OKAY FM, KWAME NKRUMAH AND KWAME AMOH

On 7 March 2019 on the Ade Akye Abia Morning Show on Okay 101.7 FM in Accra, our broadcasters, Kwame Nkrumah alias Kwame Nkrumah Tikesie and Kwame Amoah in discussing investigative documentaries including “Galamsey Fraud Part One” produced by Anas Aremeyaw Anas and his Tiger Eye PI associates made some allegations and comments relating to the work of Anas Aremeyaw Anas.

Kwame Nkrumah Tikesie, in his presentation on the said documentary, uttered words which suggested to the audience that Mr. Anas was a criminal who engages in extortion, bribery and blackmail of identifiable persons. The presenter also stated that he has knowledge of a person from whom they claimed Mr. Anas extorted an amount of GHC 500,000.00. He also stated that Mr. Anas’ criminal conduct is encouraging other journalists, including Manasseh Azure Awuni of Joy FM to engage in extortion, bribery and corruption.

The said allegations have been found to be false and same should not have been made on our FM Station. In this regard, the comments relating to this incorrect statement is most regrettable.

The Management of Okay FM, Kwame Nkrumah alias Kwame Nkrumah Tikesie and Kwame Amoh do hereby apologize and unconditionally and unreservedly retract the allegations and comments made against Anas Aremeyaw Anas and his associates during the discussions on the Morning Show.

Finally, OK FM undertakes not to further publish or reproduce the said allegations and comments made on 7 March 2019 on any of its platforms.

The apology statement was signed by the Chief Executive of Despite Company Limited, Kwame Nkrumah and Kwame Amoh.

Leave A Reply

Your email address will not be published.